PoD (Points of Discontinuity) - Publikationen

  • Utz, Christian. 2016a. “Atonalität / Posttonalität / Tonalität.” In Lexikon Neue Musik, edited by Jörn Peter Hiekel and Christian Utz, 186–192. Stuttgart: Metzler/Kassel: Bärenreiter.
  • Utz, Christian. 2016b. “Auf der Suche nach einer befreiten Wahrnehmung.” In Lexikon Neue Musik, edited by Jörn Peter Hiekel and Christian Utz, 35–53. Stuttgart: Metzler/Kassel: Bärenreiter.
  • Danieli, Luca. 2018. “Points of Discontinuity and Spatial Cadences: Two Experimental Concepts for the Development of Musical Theory.” In Proceedings of the XXII Colloquium on Music Informatics, Udine, November 20-23, 2018, edited by Federico Fontana and Andrea Gulli, 70–76. http://cim.lim.di.unimi.it/2018_CIM_XXII_Atti.pdf.
  • Utz, Christian. 2019. “Ausweglose Enden. Die Schlussbildung in Salvatore Sciarrinos Werken und die Semantisierung musikalischer Strukturen.“ In: Salvatore Sciarrino (Musik-Konzepte Sonderband), edited by Ulrich Tadday, 172–194. Munich: edition text+kritik.
  • Utz, Christian. 2020. “Zur Poetik und Interpretation des offenen Schlusses. Inszenierungen raum-zeitlicher Entgrenzung in der Musik der Moderne.” Die Musikforschung 73, no. 4: 324–354.
  • Danieli, Luca, Maria Witek, and Christopher Haworth. 2020. “Space, Sonic Trajectories and the Perception of Cadence.” Journal of New Music Research, in review.